نماد سایت وارد کننده جی پی اس ردیاب خودرو موتورسیکلت دلتا

جی پی اس ایران

جی پی اس ایران

جی پی اس ایران

جی پی اس ایران

جی پی اس ایران همزمان با کشورهای دیگر رایگان است . استفاده جی پی اس ایران بدون محدودیت میباشد . برای آشنایی با جی پی اس ایران همراه ما باشید .

 

تعریف جی پی اس

جی پی اس یعنی موقعیت یاب جهانی از طریق ماهواره میباشد . دریافت اطلاعات از طریق 28 ماهواره در حال گردش به دور زمین میباشد . با تشکیل مثلث توسط سه ماهواره نزدیک به گیرنده زمینی ، موقعیت محاسبه میشود . این محاسبه توسط فرمول های خاص ریاضی و ساعت اتمی که در ماهواره ها وجود دارد انجام میگیرد . محاسبات بسیار دقیق میباشد و بستگی به گیرنده زمینی خطا کمتر یا بیشتر میشود .

 

جی پی اس آنلاین چیست ؟

گیرنده های جی پی اس بر دو نوع میباشند:

  1. gps آنلاین
  2. gps آفلاین

در gps آنلاین اطلاعات دریافتی از ماهواره ، از راه دور قابل مشاهده است . ارسال این اطلاعات از طریق سیمکارت انجام میگیرد . اما در gps آفلاین اطلاعات همزمان قابل ارسال نیستند بلکه داخل خود دستگاه ذخیره میشوند . توسعه بستر مخابراتی و ارزان شدن سیمکارت باعث شد که gps آفلاین از رده خارج شود .

 

کاربرد GPS آنلاین

استفاده از gps آنلاین ، باعث افزایش امنیت – آرامش و راندمان کار میشود . اگر بر روی خودرو شخصی و یا موتورسیکلت نصب شود از سرقت جلوگیری میشود . اگر بر روی خودروهای شرکتی و سازمانی نصب شود باعث کنترل و نظارت بیشتر بر روی ناوگان تحت کنترل میشود . اگر برای کودکان و سالمندان آلزایمری استفاده شود باعث رفع نگرانی و دفع خطرات احتمالی خواهد شد . اطلاعات بیشتر را میتوانید در بخش جی پی اس ردیاب دلتا ببینید .

 

انواع جی پی اس

دستگاه جی پی اس مدلها و کاربردهای مختلفی دارد بعضی از دستگاه ها صرفا برای استفاده در کوهنوردی و کشاورزی ساخته شده است. مثل بعضی از مدلهای gps دستی گارمین ( etrex10 به بالا) . بعضی از مدلها برای نقشه برداری ساخته شده اند مثل دوربینهای نقشه برداری لایکا و یا جی پی اس دستی گارمین . مدلهای مختلفی برای مسیریابی وجود دارد مثل گارمین – مارشال – مگافورس – tomtom  . بعضی مدلها برای ردیابی ساخته شده اند مثل DELTAGPS – تلتونیکا – میترک . هر کدام استفاده های متفاوتی دارد اما هدف ما در این مقاله دسته بندی بر اساس دو نوع ردیاب و مسیریاب میباشد .

  1. جی پی اس ردیاب ( GPS Tracker )
  2. جی پی اس مسیریاب ( GPS Navigation )

جی پی اس ردیاب

جی پی اس ردیاب با اهداف بشردو ستانه و نظارتی طراحی شده است ( DELTAGPS ) . انواع مختلفی از ردیاب در کارخانه های مختلفی در دنیا در حال ساخت هستند . بعضی از مدلها اشکالات بزرگی دارند که باعث استقبال کم مشتریان شده است . اما بعضی ها ( DELTAGPS ) با استقبال خوبی روبرو شده اند . اکثر تولید کننده های کالاهای الکترونیکی در چین میباشند . همه مدلهای موجود در بازار ایران از چین و دوبی وارد میشوند که ریشه کالاهای دوبی هم چین میباشد . اما متاسفانه به اسم کشورهای دیگر به فروش میرسد . مقاله تکمیلی در این مورد را با کلیک در اینجا ببینید .

 

جی پی اس مسیریاب

برای تسریع در پیدا کردن آدرس و لذت در رانندگی لازم است که از مسیریاب استفاده شود . مسیریاب یا رهیاب عبارت است از یک مانیتور هوشمند مجهز به ماژول GPS و نقشه های پروسس شده میباشد . با آپدیت نقشه مسیریاب هر بار مکانهای جدید به دستگاه اضافه میشود . روی همه گوشیهای هوشمند ماژول GPS وجود دارد . اما قدرت گیرندگی جی پی اس موبایل با جی پی اس رهیاب بسیار متفاوت است . این تفاوت را در سرعت های زیاد میتوان حس کرد . توسعه دهنده های نقشه در ایران بسیار کم هستند . این بدان علت است که تفاوت نقشه های قفل شکسته بدون آپدیت موبایل با نقشه های اورجینال قابل آپدیت دیده نمیشود . کاربرانی که هر دو دستگاه را استفاده کرده باشند میتوانند فرق این دو را بدانند .

 

تاریخچه جی پی اس

اولین ماهواره جی‌پی‌اس در سال ۱۹۷۸ با موفقیت به فضا پرتاب شد. هدف اصلی و اولیه از طراحی جی‌پی‌اس، اهداف نظامی بوده، اما از سال ۱۹۸۰ به بعد برای استفاده‌های غیرنظامی نیز در دسترس قرار گرفت. این سیستم در سال ۱۹۹۵ و با تکمیل تعداد ماهواره‌ها به توان پیش بینی شده نهایی خود دست یافت. افتخار اختراع این سیستم به راجر ال استون، ایوان ای گتینگ و برادفورد پارکینسون از آزمایشگاه فیزیک پیشرفته ایالات متحده تعلق دارد.

پیشرفتهای تکنولوژیکی و نیازهای جدید باعث تمایل زیادی برای ارتقا و مدرنیزه کردن سیستم موجود و توسعه نسل جدید ماهواره‌ها با عنوان جی‌پی‌اس بلوک ۳ آ و نسل جدید سیستم‌های کنترل عملیاتی (OCX) شده‌اند. این تغییرات از سال ۱۹۹۸ با دستور کاخ سفید شروع شدند و در سال ۲۰۰۰ با تصویب کنگره آمریکا شروع به عملیاتی شدن کردند و در نهایت به جی‌پی‌اس ۳ خواهند انجامید.

 

کاربردها ی تخصصی جی پی اس ایران

  1. نقشه‌برداری
  2. پروژه‌های عمرانی
  3. کوهنوردی
  4. کایت‌سواری
  5. سفر در مناطق ناشناخته
  6. کشتی‌رانی
  7. قایق‌رانی
  8. عملیات نجات هنگام وقوع سیل و زلزله
  9. کنترل ترافیک
  10. تجاری
  11. ردیابی

 

ردیاب دزدگیر خودرو چیست ؟

خرید اینترنتی دزدگیر ماشین

خروج از نسخه موبایل