نماد سایت وارد کننده جی پی اس ردیاب خودرو موتورسیکلت دلتا

جی پی اس ردیاب خودرو هایما

جی پی اس ردیاب خودرو هایما

جی پی اس ردیاب خودرو هایما

جی پی اس ردیاب خودرو هایما

جی پی اس ردیاب خودرو هایما عبارت است از یک دستگاه امنیتی که به صورت مخفی داخل خودرو هایما نصب میشود . ردیاب خودرو دلتا 203A به دلیل داشتن استاندارد خودروهای خارجی ، به راحتی قابل نصب بر روی هایما است . وجود دو آنتن اکسترنال اکتیو با خدمات ردیابی فابریک کارخانه ، از ویژگیهای ردیاب دلتا میباشد .

خودرو هایما

هایما، یکی از شرکت‌های اتومبیل‌سازی چینی است که در سال 1992 با مشارکت یکی از ایالت‌‌های کشور چین به نام هاینان (HAINAN) و شرکت مزدا به قصد مونتاژ اتومبیل‌‌های مزدا در چین تاسیس شد. هایما بنا به مشکلاتی که در سال 2009 دچار شد، از کمپانی مزدا جدا شد. با وجود سختی‌های زیاد، این خودروساز چینی در سال 2012 موفق شد ظرفیت تولید سالیانه‌ی خود را به سقف 400.000 دستگاه‌ برساند که رشد قابل ملاحظه‌ای برای این شرکت محسوب می‌شود.

این برند ناشناخته‌ی چینی مدتی است قصد ورود به بازار ایران کرده و با یکی از محصولات خود تحت عنوان S7 روی خط تولید ایران‌خودرو رفته است. با توجه به استقبال مردم از خودروهای‌ شاسی‌بلند و کراس‌اور، بازار این کلاس از انواع خودروهای چینی نیز در ایران بسیار داغ شده است. حال هایما اس7 نیز یکی از این کراس‌اورهای نسبتا ارزان قیمت با ظاهری به‌روز و امکانات متعدد است که راهی خیابان‌های شهر شده است. کراس‌اوری که با توجه به ویژگی‌های مختلف برای خانواده‌هایی که به دنبال یک اتومبیل در گستره‌ی 80 میلیون تومان هستند، یکی از گزینه‌ی مقدور به حساب می‌آید. ابتدا نگاهی به طراحی این اتومبیل می‌اندازیم.

طراحی خودرو هایما

هم‌چون بسیاری از محصولات چینی، ظاهر اس7 نیز از قواعدی مشابه پیروی کرده است. این قواعد شامل چهره‌ای با ساختار شرقی‌گونه، محافظه‌کار و مظلوم است که هویت چینی خود را به راحتی به بیننده القا می‌کند. در نمای جلو چراغ‌های نسبتا کشیده با زاویه‌ی کم به جلوپنجره‌ی طویل خود متصل شده‌اند. لوگوی این شرکت هم‌چون پرند‌ه‌ای که بال‌های خود را باز کرده است در جلوپنجره‌ی خودرو جلب توجه می‌کند، به‌طوری که به نظر می‌رسد همکاری این شرکت با کمپانی مزدا در فرم لوگو‌ی خودرو نیز بی‌تاثیر نبوده است. فرم سپر ساده باعث بی‌روح بودن ظاهر خودرو می‌شود؛ بخشی که با کمی تلاش طراحان می‌توانست جلوه‌ی جذاب‌تری به خودرو هدیه دهد. هواکش طویل زیر سپر که با یک جفت مه‌شکن کوچک مزین شده است، با بخش اصلی چراغ‌ها و جلوپنجره فاصله‌ی نسبتا زیادی دارد که اگر کم‌تر ‌بود، ظاهر اسپرت‌تری به اتومبیل می‌بخشید. از جوانب خودرو نیز الگوی طراحی شرقی به راحتی مشهود است. خطوط نرم بر روی درب‌موتور و بدنه به همراه گلگیر‌های برآمده، اتومبیل را آیرودینامیک‌تر کرد‌ه‌اند. همچنین رینگ‌‌های 16 اینچی در مدل گیربکس دستی و 17 اینچی در مدل اتومات نیز هایما اس7 را همراهی می‌کنند که نسبت به جثه‌ی بزرگ خودرو، کمی کوچک به نظر می‌رسد.
اگر این اولین ملاقات شما با هایما اس7 باشد، احتمالا کمی شوکه خواهید شد چون ممکن است با خود بگوئید که از ب‌ام‌و چنین طراحی ناشیانه‌ای انتظار نمی‌رفت! متاسفانه کپی‌ برداری از الگوی سری‌های اکس ب‌ام‌و به راحتی در این بخش از اس7 مشهود بوده و فرم چراغ‌های دوتکه با ساختار مشابه، این شباهت را به حد اعلا رسانده است. یک طراحی کاملا ناشیانه که تناسب دلچسبی میان ابعاد چراغ‌ها، شیشه‌ و فرم سپر وجود ندارد. گویا صرفا برای جذابیت اتومبیل، طراحان از ساختار مدل‌ محبوب این خودروساز آلمانی الهام گرفته‌اند اما نتوانسته‌اند به خوبی از پس این مسئولیت برآیند. سپر نسبتا بلند، یک جفت شبرنگ که در بالای یک جفت اگزوز کوچک قرار گرفته‌است، کمی حالت اسپرت اما در عین حال ناهمگون را به اس7 داده‌اند. به‌طور کلی هایما از ظاهری بهره می‌برد که عام‌پسند بوده و برخلاف نمای جلو، در عقب حس اسپرت بیشتری را می‌تواند گرفت. حال با گذر از طراحی خارجی نگاهی به کابین می‌اندازیم.

طراحی درونی خودرو هایما

طراحی این بخش از خودرو دل‌نشین بوده و به لطف طراحی پخته‌تر نسبت به بعضی از رقبای این کلاس چینی، حس خوبی را هدیه می‌دهد. فرم سه شاخه‌ی فرمان برقی که با نوار کرومی H گونه‌ی خود، بخش میانی را به اطراف متصل می‌کند. پشت آمپر با نمای منحصربفرد و با نور پس‌ زمینه‌ی آبی رنگ در نشان‌گر نیز حس آرامش‌ بخشی را حین رانندگی به راننده انتقال می‌دهد. داشبورد برجسته که پنل نسبتا شلوغی را در خود جای داده است. این پنل شامل یک نمایشگر 7 اینچی لمسی، دو دریچه‌ی تهویه‌ی هوای عمودی و دگمه‌های تنظیمات و عمل‌گر است که با توجه به ظاهر شکیل، سرنشینان را تا حدود به یاد اتومبیل‌های کره‌ای می‌اندازد. کیفیت کابین از استاندارهای لازم برخوردار است، داشبورد با کیفیت مطلوب و عایق‌سازی صدا بخشی از این استاندارهای‌ لازم هایما اس7 هستند. صندلی‌های اتومبیل از جنس چرم بوده و از تنظیمات برقی سود می‌برد و همه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده که حس راحتی کابین اس‌7 به سرنشینان منتقل گردد و دسترسی به ادوات داخلی نیز کار دشواری به حساب نیاید. در مجموع دید به اطراف و ارگونومی هایما اگر بهترین در کلاس خودروهای چینی موجود نباشد اما مناسب و قابل قبول است. حال سری به مشخصات فنی این خودرو می‌زنیم.

پیشرانه خودرو هایما

هایما اس7 از یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه با حجم 2 لیتر بهره‌ می‌برد که قادر به تولید قدرت 148 اسب‌بخار و گشتاور 180 نیوتون‌متر است. جعبه‌دنده‌ی خودکار 5 سرعته پاورتک کره نیز هایما اس7 را همراه می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 165 کیلومتر بر ساعت بوده و ظرفیت باک نیز 61 لیتر اعلام شده است. استاندارد آلایندگی اس7، یورو 4 و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر 100 کیلومتر، 8.8 لیتر است که با توجه به کلاس و مشخصات فنی مناسب شمرده می‌شود. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم کی‌لس (ورود بدون کلید)، استارت دگمه‌ای، شیشه‌های بالابر برقی، آینه‌های جانبی تا شونده برقی به همراه گرم‌کن، کروز کنترل و سانروف اشاره کرد. ابعاد طول، عرض و ارتفاع اتومبیل به ترتیب 4498، 1830 و 1730 میلی‌متر است.
از ویژگی‌های ایمنی و امنیتی نیز می‌توان به 4 کیسه‌ی هوا، ترمزهای ضدقفل، تقسیم الکترونیکی ترمز، کنترل کشش پایداری الکترونیکی ترمز، سیستم نمایش و اخطار فشار باد لاستیک‌ها، ایمبولایزر اشاره کرد. سطح ایمنی این خودرو مناسب و درخور یک اتومبیل در گستره‌ی قیمت این کلاس ارزیابی می‌شود.

جی پی اس ردیاب خودرو

جی پی اس ردیاب در مدلهای مختلفی وجود دارد . بعضی از ردیابها به صورت پلاستیکی و آنتن داخلی با اندازه های کوچک وجود دارند . برخی دیگر نیز با اندازه بزرگتر و دو آنتن مخصوص با بدنه فلزی تولید میشوند . برای استفاده های امنیتی و مدیریتی ، بهترین انتخاب ، جی پی اس ردیاب صنعتی با بدنه فلزی و دو آنتن مخصوص میباشد. وجود ماژول جی پی اس با ورزنهای جدید نیز برای استفاده های امنیتی بسیار مناسب میباشد .

جی پی اس ردیاب خودرو به دو حالت میتواند موقعیت را نمایش دهد . در گذشته به دلیل کمبود امکانات سیمکارت در کشور ، معمولا از ردیابهای آفلاین استفاده میشد . روش کار به این صورت بود که موقعیت دریافتی از ماهواره بر روی کارت حافظه دستگاه ذخیره میشد . بعد از برگشتن ماشین به پارکینگ و انتقال اطلاعات به کامپیوتر ، موقعیتهای قبلی قابل نمایش بود . اما در حال حاضر همه جی پی اس های ردیاب از طریق سیمکارت ، موقعیت لحظه ای را به صورت پیامک ( SMS ) و یا به صورت اینترنتی ( GPRS ) ارسال میکنند . دیتای ارسالی از طریق اینترنت بر روی سرور ذخیره میشود . از طریق پنل ردیابی و یا از طریق نرم افزار موبایل به راحتی میتوان موقعیت آنلاین خودرو را مشاهده کرد . همچنین میتوان موقعیتهای قبلی را نیز گزارشگیری ، ذخیره و یا مشاهده نمود .

بهترین ردیاب خودرو

مطلب مهم در انتخاب جی پی اس ردیاب این است که پنل ردیابی باید فابریک کارخانه باشد و حتما جی پی اس مجهز به دو آنتن اکسترنال باشد . ردیاب خودرو باید تولید شده توسط یک کارخانه معتبر باشد تا بتواند امنیت خودرو را برای بلند مدت تامین نماید. استفاده از ردیابهای متفرقه شرکتهای تازه تاسیس ریسک بسیار بزرگی برای صاحبان خودرو خواهد داشت .

مدیران شرکتهایی که تعداد زیادی خودرو دارند و قصد مدیریت ناوگان تحت امر خود را دارند ، حتما از ردیابهای صنعتی با پنل فابریک چند زبانه استفاده کنند . این ردیابها برای شرایط سنگین طراحی شده اند و پنل ردیابی چند زبانه ، توانایی پشتیبانی از چندین خودرو به صورت همزمان و بدون افت سرعت در ردیابی را خواهند داشت .


خروج از نسخه موبایل