نماد سایت وارد کننده جی پی اس ردیاب خودرو موتورسیکلت دلتا

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . ردیاب را از نظر نوع گیرندگی و فرستندگی  به 4 بخش میتوان طبقه بندی کرد .

  1. ردیاب ماهواره ای با گیرندگی و فرستندگی ماهواره ای
  2. ردیاب ماهواره ای با گیرندگی ماهواره و فرستندگی سیمکارت
  3. ردیاب دکلی با گیرندگی و فرستندگی سیمکارت
  4. ردیاب اف ام با گیرندگی و فرستندگی امواج رادیویی

1 – ردیاب با گیرندگی و فرستندگی ماهواره

این نوع ردیابها برای استفاده های خاص سازمانها و نهادهای امنیتی طراحی شده است . برای استفاده های جاسوسی و همچنین نظامی و هواپیمایی از این نوع ردیابها استفاده میشود . اندازه این نوع ردیابها بسیار بزرگ است و قیمت بسیار زیادی دارد . به همین دلیل صرفه اقتصادی برای استفاده های شخصی ندارد . همچنین امکان تهیه توسط افراد عادی وجود ندارد .

این ردیابها به گیرنده و فرستنده بسیار قوی و دقیقی مجهز هستند که میتوان در هر جایی استفاده کرد . در کشتی و یا در آسمان بدون قطعی میتوان موقعیت دقیق را دریافت و ارسال کرد . این نوع ردیابها دارای لایسنس خاصی هستندکه امکان کپی برداری و ساخت نمونه مشابه از آن وجود ندارد . چون ماهواره اصلی که در آسمان وجود دارد ،  با کد خاصی که از قبل به آن تعریف شده است ، امکان برقراری ارتباط دو طرفه را به این گیرنده میدهد .

ماهواره های ردیاب در آسمان متعلق به چند کشور میباشد . مثلا ماهواره GPS متشکل از 24 ماهواره است که متعلق به کشور آمریکا است . ماهواره بیدو متعلق به چین ، ماهواره گالیله متعلق به اروپا و ماهواره گلوناس متعلق به کشور روسیه است .

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

2 – ردیاب با گیرندگی ماهواره و فرستندگی سیمکارت

ردیابهای ماهواره ای که دارای فرستندگی سیمکارت هستند ، متداول ترین ردیاب مورد استفاده در دنیا برای هر نوع استفاده شخصی و یا عمومی میباشد . به دلیل استفاده از فرستنده سیمکارتی ، حجم دستگاه بسیار کوچک شده است .

موقعیت دریافتی از ماهواره ، از طریق سیمکارت ارسال میشود . به همین علت ، دستگاه ردیاب باید در محدوده شبکه مخابرات قرار گیرد . البته این نوع ردیابها ، امکانات آفلاین را نیز دارند . یعنی اگر ارتباط شبکه مخابرات وجود نداشته باشد ، اطلاعات دریافتی بر روی مموری دستگاه ذخیره میشود و به محض ورود به محدوده آنتن مخابرات ، همه دیتاهای ذخیره شده ، ارسال میشود .

معمولا این نوع ردیابها به صورت دو آنتنه ، تک آنتنه و یا آنتن داخلی میباشد . قوی ترین نوع ردیابهای این دسته ، ردیاب دو آنتنه میباشد .

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

3 – ردیابهای دکلی با گیرندگی و فرستندگی سیمکارت

نوع دیگری از ردیابها وجود دارد که قیمت ارزانتری نسبت به ردیابهای ماهواره ای دارد . چون ماژول GPS در این نوع ردیابها استفاده نشده ، ارتباط تقریبی از طریق دکلهای اطراف ، دریافت و پردازش میشود . سپس از طریق سیمکارت داخل دستگاه ارسال میشود .

دکلهای مخابراتی به صورت سلولی عمل میکنند و اطلاعات چندین دکل نزدیک به هم ، پردازش میشود . خطای موقعیت این نوع ردیابها به نزدیک دکلهای اطراف ، وابسته میباشد . ممکن است در محدوده ای ، خطای موقعیت محاسبه شده 50 متر و در جای دیگر 500 متر و یا بیشتر هم باشد .

معمولا این نوع ردیابها ، به صورت آنتن داخلی میباشد . به دلیل شباهتی که با ردیابهای ماهواره ای آنتن داخلی دارد ، تشخیص تفاوت از طرف خریدار ، سخت خواهد بود . خیلی از فروشندگان و یا وارد کنندگان نیز از این مساله اطلاع ندارند و به دلیل ارزان بودن این نوع ردیابها ، آنها را به خریدار پیشنهاد میکنند.

این نوع ردیابها برای استفاده های ساده به کار میرود . باید خیلی مراقب بود که از این نوع ردیابها در زمینه امنیت وسیله نقلیه و یا اشخاص ، استفاده نشود . چون موقعیت دریافتی دائم با خطا و پرش بر روی نقشه میباشد .

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

4 – ردیاب اف ام با گیرندگی و فرستندگی امواج رادیویی

نوع دیگری از ردیابها ، ردیاب FM هستند . این نوع ردیابها معمولا نیاز به گیرنده و فرستنده خاص رادیویی دارند و در همان محدوده ای که دستگاه مرکزی قرار دارد ، امکان دریافت و پردازش موقعیت را دارد . یک دستگاه ردیاب اف ام ، همانند ردیاب دکلی عمل میکند اما بجای استفاده از دکل مخابراتی برای تخمین موقعیت ، از چندین پردازشکر رادیویی در اطراف استفاده میکند . این پردازشگرها به یک منبع اصلی از طریق اف ام وصل میشود . ردیاب اف ام در محدوده همان پردازشگرها ، امکان دریافت و ارسال موقعیت را دارد . نگرانی در مورد مصرف باتری در این نوع ردیابها وجود ندارد اما به دلیل محدودیت در ردیابی ، باید همیشه تحت پوشش شبکه اف ام باشد .

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

با چند مثال ، آنرا توضیح میدهیم .

مثال اول :

پرورش دهندگان دام برای مراقبت از حیوانات خود ، نیاز به ردیاب دارند . اما ردیاب مورد نیاز آنها ، باید از قابلیت ردیابی طولانی مدت بدون نیاز به شارژ باشد . در محدوده پرورش دام خود ، گیرنده و فرستنده های رادیویی وصل میشود . حالا در اتاق کنترل میتوان موقعیت هر یک از دام ها را که بر گردنشان ، ردیاب نصب شده است را مشاهده کرد . برای همه آنها یک محدوده هشدار هم تعریف میشود . یعنی اگر هر یک از دامها بخواهد از محدوده رادیویی خارج شود ، در اتاق کنترل متوجه میشوند . پس احتمال گم شدن و سرقت در محدوده رادیویی آن دستگاه ها ، صفر است . اگر اتاق کنترل دیر موجه گم شدن دام شوند ، دیگر امکان پیدا کردن آن وجود نخواهد داشت .

 

مثال دوم

در بسیاری از فیلمهای پلیسی ، ردیابهایی را نشان میدهند که بسیار کوچک است که در لباس و یا لوازم آن شخص مخفی میکنند . سپس با خودرویی که گیرنده و فرستنده امواج رادیویی دارد ، به تعقیب آن میپردازند . این نوع ردیابها فقط در محدوده دستگاه مرکزی ، امکان ردیابی وجود دارد . به همین دلیل ، دایم باید پشت سوژه در حال حرکت باشند .

 

مثال سوم

در اکثر فروشگاه ها و یا کتابفروشی ها ، بر روی اجناس ، برچسب یا ابزارهایی چسبانده میشود که به محض عبور از گیت ، آلارم میزند . این نوع ردیابها در نوع RFID میباشند که باز هم از نوع ردیابهای رادیویی محسوب میشوند .

 

مثال چهارم

موقع ورود به ساختمان برخی از سازمانها ، کارتهایی به مراجعه کنندگان داده میشود که موقع خروج دوباره باید به قسمت مربوطه تحویل دهند . این کارتها همان ردیابهای اف هستند که از اتاق کنترل میتوان مشاهده کرد که این مراجعه کننده دقیقا کجای ساختمان حضور دارد .

 

مثال پنجم

برخی ردیاب های زیر پوستی وجود دارد که حاوی کدهای خاص امنیتی میباشد که به عنوان کارت شناسایی افراد میباشد . همچنین به راحتی میتوان تشخیص داد که آن فرد در کجای ساختمان حضور دارد .

 

مثال ششم

برای کنترل حیات وحش ، از ردیابهای اف ام استفاده میشود . نوع رفتار حیوانات در طبیعت از لحاظ حرکت را به وسیله ردیابی که در بدن آنها جاسازی میشود ، سنجیده میشود . به وسیله دستگاه و آنتهای سیار ، به طور متناوب ، موقعیت آنها سنجیده میشود .

انواع ردیاب خودرو موتورسیکلت انسان

جمع بندی :

ردیابها برای اهداف خاصی طراحی شده اند . نمیتوان انتظاری فراتر از آنچه که هست داشت . اما در کل ، ردیاب برای امنیت و آسایش فرد یا جامعه ، طراحی شده است . هرچند استفاده های جاسوسی ، اولین دلیل ساخته شدن ردیاب در دنیا بود .

 

جی پی اس ردیاب خودرو تویوتا c-hr

ارزانترین ردیاب خودرو در ایران

18 اشتباه رایج در خرید ردیاب خودرو

سوالات متداول قبل از خرید جی پی اس ردیاب خودرو

جی پی اس ردیاب دزدگیر خودرو دارای گارانتی

بهترین جی پی اس ردیاب خودرو در ایران

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

ردیاب خودرو و انواع ماشین دلتا 203A

خروج از نسخه موبایل