نماد سایت وارد کننده جی پی اس ردیاب خودرو موتورسیکلت دلتا

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو خودرو را در این مقاله میتوانید ببینید . آموزش نصب بهترین ردیاب خودرو که فول آپشن هست را خدمتتان توضیح میدهیم . مابقی ردیابها هم به همین نحو و حتی آسانتر از این نصب میشود .

دو نوع نصب برای دو نوع جی پی اس وجود دارد :

  1. ردیاب آنتن داخلی با نصب معمولی
  2. ردیاب دو آنتنه با نصب حرفه ای

 

آموزش نصب ردیاب آنتن داخلی

ردیابهای آنتن داخلی به لحاظ استفاده های ساده معمولا در زیر قاب فرمان و یا پشت پخش ماشین نصب میشود . نصب ردیابهای آنتن داخلی بسیار آسان است  و البته پیدا شدن آن نیز توسط سارقین بسیار آسان خواهد بود . مدلهای آنتن داخلی به دلیل ضعیف بودن گیرندگی و فرستندگی ، به ناچار در قسمتهای ساده ماشین نصب میشود و باید حتما در حالت ایستاده ( عمودی ) در داخل ماشین نصب شود که بتواند با ماهواره در ارتباط باشد . این حالت باعث ایجاد خطای زیاد میشود و اطمینان یافتن از موقعیت خودرو ، بسیار سخت خواهد بود.

ردیابهای آنتن داخلی معمولا  از دو سیم قرمز ( مثبت ) و سیم مشکی ( منفی اتصال به بدنه ) تشکیل شده است . برخی مدلهای آنتن داخلی علاوه بر دو سیم قبلی ، از سیم سفید ( ACC پشت سوئیچ ) نیز تشکیل شده است . سیم سفید برای این است که به محض روشن شدن خودرو ، پیامک به صاحب خودرو ارسال شود .

مراحل نصب

برای شروع نصب ، لاستیک دور درب راننده را با احتیاط باز نمائید . لاستیک زیر پایی راننده را کنار بکشید . سیمهای داخل کف قسمت راننده را پیدا کنید . با استفاده از لامپ تست و یا دستگاه مولتی متر دیجیتال به راحتی میتواند یک برق 12 ولت را پیدا کنید . با احتیاط روکش کابل را جدا میکنید و سیم قرمز را به آن وصل میکنید . سیم مشکی ، برای اتصال به بدنه است و منفی میباشد . به قسمتی از بدنه خودرو که رنگ ندارد با یک پیچ به آنجا وصل کنید . برای وصل کردن سیم سفید ، قاب زیر فرمان را باز کنید تا پشت سوئیچ دیده شود .

نصب جی پیاس ردیاب خودرو

سوئیچ را باز کنید تا در پله اول قرار گیرد . سپس با استفاده از لامپ تست یا دستگاه مولتی متر دیجیتال میتوانید به پشت سوئیچ وصل کنید  در قسمتی که لامپ روشن شد و یا دستگاه مولتی متر ولتاژ 12 ولت را نشان داد به آنجا وصل کنید . سپس دستگاه را در زیر قاب فرمان قرار دهید و با احتیاط هر جایی را که باز کرده اید را به آرامی ببندید .

ردیاب ها مجهز به باتری بکاپ هستند که قبل از محکم کردن حتما در حالت ON قرار دهید . همچنین با تماس به سیمکارت داخل دستگاه از روشن بودن آن مطمئن شوید . در هنگام نصب برای جلوگیری از انتقال الکتریسیته ساکن از بدن نصاب به دستگاه  باید گاهی دست خود را به قسمت فلزی خودرو باید زد تا الکتریسیته ساکن جمع شده در بدن نصاب به دستگاه آسیب وارد نکند .

محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

 

آموزش نصب ردیاب دو آنتنه

ردیاب های دو آنتنه معمولا برای استفاده های امنیتی و مدیریتی طراحی میشوند . چون قابلیت مانور بر روی دستگاه برای نصب حرفه ای و دور از دسترس بودن دستگاه وجود دارد . ردیاب های آنتن داخلی همانطور که قبلا گفته شد ، برای ارتباط با ماهواره باید در یک جای ساده نصب شود . اما در ردیابهای دو آنتنه ، این قابلیت وجود دارد که نصاب بتواند در بهترین جای ممکن آنرا نصب کند . جاهایی که میتوان ردیاب دو آنتنه را نصب کرد زیاد است . چون سیم آنتها بلند است و به راحتی میتوان دستگاه مرکزی را در بهترین جا و مخفی ترین جای خودرو نصب کرد و آنتن ها را در جای دیگر خودرو به صورت مخفی قرار داد .

جاهایی که میتوان ردیابهای دو آنتنه را نصب کرد ، عبارت است از زیر صندلی عقب ، سقف ، صندوق عقب ، پشت کیلومتر شمار ، کاورهای ستون عقب ، دریچه های بغل ، پشت کنسول ، زیر کاور ترمز دستی و جاهای دیگر که نصاب بر اساس نوع ماشین ، بهترین قسمت را برای نصب انتخاب میکند . یافتن ردیابهای دو آنتنه برای سارقین بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است .

آموزش ردیاب دلتا 203A

ردیابهای دو آنتنه دارای آپشنهای مختلفی میباشد . مثلا در جی پی اس ردیاب خودرو دلتا 203A سیم ها و نصب به اینصورت میباشد .

آموزش محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

مرحله اول

ابتدا دکمه زرد رنگ دستگاه را با نوک خودکار فشار میدهیم تا خشاب سیمکارت خارج شود . یک عدد سیمکارت ( ایرانسل – همراه اول – رایتل ) داخل دستگاه قرار میدهیم و سپس دو آنتن مخصوص GPS و GSM را که به صورت پیچ هستند به دستگاه وصل میکنیم . پشت دستگاه یک دکمه ON/OFF وجود دارد که پس از 30 ثانیه وصل شدن برق خودرو و روشن شدن LED دستگاه ، آنرا در حالت ON قرار میدهیم . این حالت باعث میشود تا در زمان قطع برق خودرو ، از باتری داخلی استفاده شود .

مرحله دوم

سیم قرمز با داشتن فیوز مخصوص به عنوان سیم مثبت میباشد که با استفاده از مولتی متر و یا لامپ تست میتوان به برق خودرو وصل کرد . سیم مشکی به عنوان سیم منفی میباشد که میتوان به بدنه خودرو وصل کرد . با وصل شدن دو سیم مثبت و منفی ، دستگاه روشن میشود و پس از 30 ثانیه ، دکمه پشت دستگاه را در حالت ON قرار میدهیم . ابتدا چراغ LED دستگاه به رنگ قرمز در می آید و بعد از چند ثانیه شروع به چشمک زدن میکند . این حالت یعنی سیمکارت دستگاه روشن شده است و آماده دریافت و ارسال پیام و داده است . بعد از چند ثانیه LED دستگاه به رنگ سبز قرمز در می آید که نشان دهنده وصل شدن به ماهواره است .

میکروفون ردیاب دلتا 203A از نوع اکسترنال خبرنگاری است . سیم بسیار بلندی دارد و در بهترین جای خودرو قابل نصب میباشد . سوکت میکروفون را به قسمت مخصوص میکروفون دستگاه وصل نمائید . وجود میکروفون اکسترنال باعث میشود که صاحب خودرو بتواند ، صدای واضح تری را دریافت کند.

نصب سیم لادری

دو سیم آبی و سبز بر روی دسته سیمهای این دستگاه وجود دارد که به ترتیب مربوط به تریگر منفی و مثبت لادری میباشد . خوبی این دستگاه به این است که مثبت و منفی را همزمان دارد . با وصل شدن یکی از این دو سیم ( بر اساس نوع خودرو ، منفی یا مثبت انتخاب میشود ) به لادری ، امکان ارسال هشدارهای باز شدن غیر مجاز دربها به صاحب خودرو وجود دارد .

نصب سیم ACC سوئیچ

یک سیم به رنگ سفید وجود دارد که برای وصل شدن به پشت سوئیچ ( ACC ) میباشد .  برای این کار ، کاور زیر فرمان را با احتیاط باز کنید و با قرار دادن مولتی متر و یا لامپ تست به پشت سوئیچ در حالتی که بر روی پله اول میباشد میتوانید برق 12 ولت سوئیچ را پیدا کنید .

محل نصب جی پی اس ردیاب خودرو

نصب آژیر

سیم نارنجی رنگ دستگاه برای وصل شدن به آژیر میباشد . این دستگاه این قابلیت را دارد تا مثل دزدگیر ، دارای آژیر شود . با استفاده از سنسور ضربه داخلی ، به محض ضربه خوردن و یا باز شدن دربها ، آژیر همزمان با ارسال پیامک هشدار ، شروع به کار میکند . سیم قرمز آژیر را به سیم نارنجی این دستگاه و سیم مشکی آژیر را به سیم مشکی دستگاه وصل کنید .

کاربرد SOS در ردیاب

دو سیم مشکی و قرمز چسبیده به هم با یک شاسی و سوکت مخصوص به دستگاه وصل شده است . این شاسی ( دکمه ) مربوط به SOS ( هشدار ) میباشد . با فشار دادن آن ، هفت بار پیغام کمک به همراه لینک گوگل مپ به ادمینهای دستگاه ارسال میشود . ادمینهای قابل تعریف برای ردیاب دلتا 203A به تعداد 5 نفر میباشد . برای افرادی که بیماری خاصی دارند و یا مشکل خاصی دارند ، میتوان دکمه را در یک جای قابل دسترس راننده قرار داد .

نصب رله خاموش کن

سیم زرد برای وصل شدن به رله خاموش کن دستگاه میباشد . این سیم زرد نازک در انتها به یک سوکت وصل میشود که دارای سه سیم دیگر به رنگ سفید و زرد کلفت و قرمز کلفت وجود دارد . بر روی این سوکت ، رله خاموش کن نصب میشود . سیم سفید رله خاموش کن به برق 12 ولت وصل میشود و با قیچی کردن سیم پمپ سوخت ، ابتدای آنرا به سیم قرمز این سوکت و انتهای آنرا به سیم زرد این سوکت وصل کنید .

مراحل پایانی نصب

با اتمام نصب ، دستگاه مرکزی و آنتن ها در بهترین جای خودرو قرار میگیرد و همه جاهای باز شده دوباره بسته میشوند . نکته خیلی مهم در این نصب این است که اگر خودرویی دارای گارانتی است ، میتوان قسمت خاموش کن دستگاه را به بعد از اتمام گارانتی ، موکول کرد . سایر قسمتها بدون هیچ مشکلی قابل نصب میباشد .

سوکت فابریک همه خودروهای ایرانی به راحتی یافت میشوند و برای کسانی که نگران گارانتی هستند ، بدون هیچگونه مشکلی قابل نصب میباشد . اما امنیت برای سیمکشی بسیار بالاتر از سوکت است .

محل نصب دزدگیر سیمکارتی خودرو

فعالسازی بعد از نصب

با اتمام نصب ، با دستگاه میتوانید ارتباط برقرار کنید . برای شروع ، پیغام begin123456 از طریق پیامک و گوشی صاحب خودرو به سیمکارت دستگاه ارسال میشود . در جواب ، دستگاه پیغام begin ok را ارسال میکند . حالا  10 تا 12 بار تماس با دستگاه گرفته میشود . هر بار که تماس میگیرید باید منتظر دریافت پیامک از دستگاه باشید .

این پیامک شامل لینک گوگل مپ و توضیحات وصل بودن باتری ماشین ، باز یا بسته بودن دربها و همچنین روشن یا خاموش بودن دستگاه میباشد . هر موقع پیغام add master ok  از طرف دستگاه دریافت شد ، یعنی سیمکارت صاحب خودرو توسط دستگاه شناسایی شده است . از این به بعد همه هشدارهای سرقت خودرو به سیمکارت ادمین دستگاه ارسال خواهد شد . آموزشهای بیشتر استفاده از دستگاه را میتوانید از شرکت مربوطه تهیه نمائید .

سایت ردیابی خودرو

دقت در خرید ردیاب خودرو

ردیابهای صنعتی معمولا دو آنتنه با جنس بدنه فلزی هستند که میکروفون اکسترنال دارند . برای استفاده های بلند مدت طراحی شده اند . برای همین کیفیت سخت افزار بهتری نسبت به مدلهای آنتن داخلی با جنس بدنه پلاستیکی دارند . البته باید دقت کنید که برخی از مدلهای دو آنتنه ، متفرقه هستند و کپی شده از دستگاه های اورجینال هستند .

پس حتما لازم است که قبل از خرید به آدرس شرکت فروشنده مراجعه کنید و با فاکتور خرید و گارانتی معتبر ، ردیاب را تهیه کنید .  اطلاع از رزومه شرکت وارد کننده ( سابقه فعالیت شرکت ) بسیار مهم است . چون شما در حال خریدن یک دستگاه امنیتی برای آرامش بلند مدت هستید . دقت کنید که خرید ردیاب اورجینال و استاندارد با خدمات ردیابی فابریک ، اولویت اصلی شما باشد .

 

خروج از نسخه موبایل